14 Mart 2009 Cumartesi

...KIŞ BENİ NEDEN YORUYORSUN...


Son zamanlarda herkezde aynı durum;mutsuz insanlar,asık suratlı,yüzü gülmeyen insanlar,herşeyden memnuniyetsiz olup,hiçbirşeyden tatmin olmayan insanlar.Bende buna dahilim sebebi ne bilemiyorum,birkaç araştırmadan sonra en geçerli sebep kış bunalımı gördüm ve bunu sizlerle paylaşmak istedim özelliklede sevgili Dilek'senin için yanlız olmadığını herkezin aynı durumda olduğunu görmeni istedim...Gerçi yaşadığımız şu ülkede o kadar çok sebep varki yüzümüzün düşmesine,karamsar olmamıza sebep olucak ,ama o konulara girersek hiç çıkamayız sanırım,ben yine sebep kış sendromu deyip bu işin içinden çıkayım ...Herkezin bu sendromu en kısa zamanda atlaması ,gülen yüzlerin bir çığ gibi artması dileğiyle.....:)
Kış depresyonu yaygın bir hastalık mı?

İklimlere bağlı olarak gelişen ve sonbahar-kış döneminde görülen depresyonun, yaygın ve gerçek bir hastalık olduğu belirtiliyor. Mevsimin dönmesiyle pek çok kişinin melankolik bir ruh haline eğilim gösterdiği vurgulanırken, psikolojik olduğu kadar fizyolojik dengenin de alt üst olduğu bildiriliyor. Havaların serinlemeye başlaması ve güneşin yavaş yavaş elini eteğini çekmesiyle depresyon, anksiyete ve panik gibi rahatsızlıklarda artış gözlemlendiğini ifade eden uzmanlar, bu duruma tıpta kısaca SAD (Mevsimsel Duygulanım Bozukluğu) adı verildiğini kaydediyor. Uzmanlara göre, sonbaharda başlayan ve ilkbahara kadar devam eden bu depresyon karanlık, soğuk hava, alçak basınç ve açık hava aktivitelerinin azalmasıyla doğru orantılı gelişiyor. Dışarıdan gelen motivasyonların etkisini yitirmesiyle, kişi kabuğuna çekilme eğilimi gösteriyor. Bu durum, bazı hayvanların kış uykusuna yatmasıyla paralellik taşıyor. Depresyona eğilimin arttığı bu mevsimde çalışmak, işe veya okula gitmek oldukça yorucu olabiliyor, hatta zaman zaman katlanılmaz bir hal alıyor. Bu isteksizliğin doğurduğu stres ve kendini zorlamanın etkisi ise depresyona yol açıyor. Mevsimin dönmesiyle pek çok kişinin melankolik bir ruh haline eğilim gösterdiğini söyleyen uzmanlar, psikolojik olduğu kadar fizyolojik dengenin de alt üst olduğunu vurguluyor. Uzmanlar, mevsime bağlı depresyonun en tipik semptomlarını şöyle sıralıyor: 'Yorgunluk, karamsarlık, iştahta değişiklik, baş ağrısı, uykusuzluk veya tam aksine aşırı uyku, isteksizlik ve içe dönüklük.' Uzmanlara göre, SAD, yalnızca mevsimlere bağlı olarak ortaya çıkmıyor. İyi aydınlatılmamış ofisler, görme bozuklukları ve mevsim normallerinin dışında seyreden günler de, ruh sağlığı üzerinde kötü etki bırakıyor. Kuzey ülkelerinde yaşayan insanların da soğuk ve karanlık kış mevsiminden en fazla zarar görenler olduğunu hatırlatan uzmanlar, İskandinav ülkelerinde intihar olaylarının sık görülmesini kısmen de olsa buna bağlıyor. Uzmanlar, bu rahatsız edici durumdan kurtulmak için yapılması gerekenlerin başında ışık tedavisinin geldiğini belirtiyor. Güçlü bir ışık kaynağına uzun süre maruz kalmakla sağlanan bu terapinin yanı sıra psikolojik danışmanlığa başvurmayı öneren uzmanlar, uygulanacak tedavi yöntemlerinin, hastalığın şiddetine ve gündelik hayatı ne kadar etkilediğine bağlı olarak değişebileceğini bildiriyor. Uzmanlar, yine de karamsarlıktan kurtulamayanlara 'şu ufak hatırlatmayı' yapıyor: "Her kışın ardından bir bahar gelir ve ilkbahar, mevsime bağlı depresyonun kabuğuna çekildiği dönemdir."

9 yorum:

Adsız dedi ki...

OFFF sorma aynen dediğin gibi herkezde bir bunalım hali baharla geçer umuduyla...

Adsız dedi ki...

hem hayat hem kış bizi neden yoruyosun.

Mon Petit Chou dedi ki...

bende de sürekli uyuma isteği var, o kadar yorgunumki.

çise ve annesi... dedi ki...

benide hiç kaldırmasalar bütün gün uyurum galiba nedendir bilmem....

siyap dedi ki...

evet canım ya...aynı durum bende de var.kendimi çok yorgun,halsiz hissediyorum.ne güzel bahar geliyor diye sevinirken dışarıda şu an lapa lapa kar yağıyor ama ben kardan sıkıldım artık...

neyse en azından bahar mevsiminin ilk ayındayız artık bu da bir şey :)
sevgileeer...

muko dedi ki...

yazı için teşekkürler.

offf herkesde aynı sorun var demkki yaaa

çise ve annesi... dedi ki...

...serapcım bahar tek moral kaynağımız bitti artık kış az kaldı bahara... ....haklısın mukocum herkes bir bunalımda geçer umuduyla...

meleklerim ve ben dedi ki...

Canım benim öyle duygulandım ki bu yorumu gözlerim dolu yazıyorum.
Yalnız olmadığımı bana hatırlattığın için çok teşekkür ederim.
Kış depresyonu elbette geçecek bak güneş açtı bile bahar geliyor inşallah.
İyi ki varsın.

çise ve annesi... dedi ki...

sizde iyiki varsınız,İYİKİ SİZ TANIDIK YA,arkadaşım,üzülmenizi hiç istemeyiz seni Serra ve Sena'yı kocaman öpüyoruz...

nazar değmesin

nazar değmesin
maşşallah

MERHABA BEN ÇİSE ARSLAN HOŞGELDİNİZ...(MAŞŞALLAHDEMEYİ UNUTMAYIN LÜTFEN)

:)

İLK GÜNDEN BU GÜNE İYİKİ VARSIN ÇİSE'MİZ.

Hakkımda